Amikor a féktárcsa vastagság az előírt minimum alá kopik

A gépjármű legfontosabb részei közé tartoznak a fékek. Ezek elengedhetetlenek azért, hogy az autót le tudjuk lassítani, illetve meg is tudjuk állítani, továbbá álló helyzetben rögzíteni tudjuk, hogy ne guruljon el. Az állandó extrém megterhelésből kifolyólag az alkatrészek nagyon könnyen kopnak, holott a biztonságos közlekedés érdekében nagyon fontos, hogy megfelelő állapotban legyenek.

A féktárcsa vastagság kapcsán bővebb információkért klikk ide! A fékrendszer számos alkatrészből áll, melyek a következők: fékdob, fékbetét, féknyereg, féktárcsa, fékerőszabályozó, fék munkahenger, illetve fékpofa. Ezenkívül egyre több gépjárműben a fékszervó, vagyis fékrásegítő is megtalálható. Mindezek együttesen alkotnak egy rendkívül komplex rendszert, hogy az autóval akkor és ott állhassunk meg, ahol csak szeretnénk. A forgalomban töltött idő alatt ezek az alkatrészek egytől-egyig kemény munkát végeznek, aminek következtében kopásnak vannak kitéve kisebb-nagyobb mértékben. Emiatt nagyon fontos bizonyos időközönkét felülvizsgálni az autó fékrendszerét és a túlzottan elhasználódott alkatrészeket kicserélni, hogy ne kerüljünk balesetveszélyes helyzetbe a fék nem megfelelő működése miatt.

A féktárcsák kopása kapcsán minden egyes gyártó megad egy minimum kopási vastagságot, melyet olyan helyen tüntetnek fel, ahol nem éri súrlódás az alkatrészt, vagyis hosszú idő múltán is jól leolvasható. Ha a kopás eléri a megadott értéket, akkor azonnali cserére van szükség, mivel az alkatrész ekkor nem képes kellőképp elvezetni a hőt, vagyis túlhevül, így romlik a fékhatás és a fékút nagymértékben megnő. talán mondanunk sem kell, hogy ez rendkívül veszélyes. Ráadásul a vékonyodás következtében akár meg is sérülhet vagy el is törhet a tárcsa.